Вівторок, 16.10.2018, 07:35
Головна | Реєстрація | Вхід Вітаю Вас Гість | RSS
Форма входу
Пошук
Календар
«  Червень 2016  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930
Архів записів
Друзі сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Головна » 2016 » Червень » 17 » ГРИГОРІЙ ГОНЧАРЕНКО: „ПИТАННЯ ЗАКРИТТЯ ШКІЛ СЬОГОДНІ НЕ СТОЇТЬ!”
08:47
ГРИГОРІЙ ГОНЧАРЕНКО: „ПИТАННЯ ЗАКРИТТЯ ШКІЛ СЬОГОДНІ НЕ СТОЇТЬ!”

На черговій сесії районної ради будуть розглядатись питання реформування га­лу­зі освіти. Чому вони поста­ли і які шляхи їх вирішення? 

- Зараз депутати на комісіях активно обговорюють питання утворення п’яти освітянських комунальних закладів в районі, вивчають Статути цих об’єд­нань, радяться зі спеціалістами, приймають певні рішення.

Що ж ми маємо: 24 загально­освітні навчальні заклади, в яких навчаються 2667 учнів. Але з 24 шкіл 12 мають менше ніж 100 учнів, вважаються малокомплектними. Для порів­няння: в сусідньому Знам’янсь­кому районі всього 13 шкіл і з них жодної малокомплектної.

Мабуть, переважна біль­шість читачів знають, що дер­жа­ва фінансує освіту від кіль­кості учнів. В 2015 році надій­шло державних коштів в район в сумі близько 28 млн. грн., а фактично використано на райо­нну освіту більше 40 млн. грн. Простою арифметичною дією отримуємо, що дофінансовано з місцевих бюджетів 11 млн. 610 тис. грн. Це наші з вами кошти: сільгоспвиробників, підпри­ємців, бюджетників.

Ми виконали всі зобов’я­зання перед педагогами по заробітних платах, надбавках, стимулюючих, і логічно хоті­лося б мати добрі результати з якості знань наших учнів.

На жаль, результати зовніш­нього незалежного оцінювання показали низький рівень знань учнів. Наприклад, з набраних балів з української та іноземної мов Кіровоградщина зайняла 18-20 місце в Україні, і наш район  теж не в лідерах.

Або з 7 золотих медалей, на які претендували наші учні в цьому році, підтвердили свої знання лише двоє (Олек­сан­дрівський НВК №3).

Аналізуючи ситуацію, яка склалася в освітній галузі району, батьки учнів, депутати, сільські голови вважають: необхідно щось змінювати!

Ми бачимо вихід у ство­ренні опорних шкіл, де намага­тимемося зібрати педагогів, які і сьогодні вже дають учням якісні знання, зміцнити мате­ріальну базу цих закладів, фінансово заохочувати тих, хто дає результат. Це будуть кому­нальні заклади районної ради, керівники яких будуть звіту­вати про результати роботи перед депутатами і, основне, працюватимуть за контрактом! Їх завдання – створити конку­рентне навчальне середовище, як серед педагогів, так і серед учнів. Саме від цього буде залежати наповнюваність таких навчаль­но-виховних об’єднань. Школярі будуть намагатися навча­тися в тих школах, де отримають міцні знання.

Сьогодні жодним чином не стоять питання закриття шкіл, звільнення учителів підве­зення учнів до опорних шкіл.

Для організації підвозу треба мати автобуси і якісні дороги. Для цього необхідно придбати ще п’ять шкільних автобусів і відремонтувати десятки кілометрів сільських доріг. Це буде проходити поступово і то за  умови, коли батьки і учні переко­наються, що в таких опорних школах дають набагато якісніші знання.

Крім того, моє переконання –  незалежно від кількості учнів в будь-якому населеному пункті початкова школа повинна залишатися. Тут не стоїть питання економії коштів, ще раз повторюсь, основне – знання учнів.

Пішовши запропонованим шля­хом, ми, крім того, вирішимо ще й болючу проблему нестачі фахівців, зокрема, іноземної мови, інфор­матики, фізичної культури в сільській місцевості.

І на завершення. Батьки цікавля­ться, чи можна буде  возити дітей в інше НВК, а не в запропоноване в проектах рішень сесії. В перспективі діти будуть намагатися навчатися в тій школі, яка показує найкращі результати. Конку­ренцію витри­мають заклади, які завоюють прихиль­ність батьків і учнів. Прикладом може  служити гімназія Короткова в м. Кіровограді, де навчаються учні з усієї області.

Для майбутнього своїх дітей батьки повинні зробити вибір. Або ми будемо намагатися йти в ногу з часом, або будемо витрачати мільйони на опа­лення і ремонт напівпорожніх примі­щень, мати в перспективі профільне навчання (поглиблене вивчення пред­метів), або індивідуальну форму навчання (якщо в класі менше 5-ти учнів) і відповідно вдвічі меншу кількість годин для цих дітей.    

Переглядів: 158 | Додав: Admin
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Сайт створено Олександрівською районною радою © 2018